Огласна табла (обавештења, испити...)

Распоред полагања ванредних испита у јануарско-фебруарском испитном року школске 2019/2020. године

Кориговани распоред писаних провера у другом класификационом периоду школске 2019_2020

Обавештења за ученике који похађају наставу италијанског језика

Пријава испита за ванредне ученике јануар-фебруар 2020

Оглас о давању у закуп школског простора - објекта у дворишту школе

Прикажи све...

БМК

Корисни линкови

Извештај са студијског путовања - Словенија

У освит зоре, док Београд још спава, двориште наше школе врви од жамора веселих, нестрпљивих ђака. Три аутобуса спремно чекају да крену пут Словеније на једно незаборавно путовање. Пут је протекао уз песму, дружење, али и понеки заљубљени поглед.

Дан 1.

Наше тродневно путовање од 13.10. до 15.10.2019. године започињемо посетом Бледу.
Блед је мали град у Словенији, северозападно од Љубљане. Оно по чему је познат Блед, а и цела Словенија свакако је Бледско језеро. Два сата смо уживали у чаробном призору овог бајковитог места. Ренесансни бледски замак који се пружа изнад језера красиће већину слика ђака наше гимназије.

Блед

Након посете Бледу, одлазимо у Крањску Гору, у којој се налази и наш хотел. Крањско насеље је веома старо и постојало је још у античко доба. Данашње насеље се јавља у 13. веку. До 1918. године Крањ се налази у поседу аустријских Хабзбурга, а након тога се константно развијао и повећавао. Данас је један од најмодернијих и најразвијенијих градова у Словенији и врло атрактивна туристичка дестинација. Овај шарени, сликовити град смештен је на каменитом платоу између две алпске реке Саве и Кокре. Дивно вече било је резервисано за обилазак знаменитости Крања. Ту се налази музеј, парохијска црква, главни трг, Маистров трг, Прешернов споменик, Прешерново позориште...

Дан 2.

Након одличног доручка, упутили смо се у нову пустоловину – посета месту Врхника и обилазак Музеја технике Словеније. Тамо нам је љубазност и гостопримство указао господин Божо Стајер. Овај музеј у себи чува обједињено техничко наслеђе, међу којима су и аутомобили. Свакако најатрактивнији су они који су припадали Јосипу Брозу Титу. Ови аутомобили су из Београда послати 1986. године на привремену изложбу, али нису никада враћени у Војни музеј и Музеј историје Југославије. О њиховој судбини се и даље преговара, а разлози су политичке природе. У посебној просторији налази се најрепрезентативнијих међу њима – „ролс-ројс фантом 5“, кабриолет са четворо врата. Ту су свој пут зауставили и блиндирани „мерцедес бенц 540 купе“ из 1939. године, „пакард 12“ и многи други. На нашу велику жалост, приметили смо да се нови дом ових, изузетно историјски и материјално вредних аутомобила, не налази у најбољем стању. Зуб времена, велика влага и прокишњавање, највише су окрзнули највредније примерке, што се огледа на меким крововима и ентеријерима. Иако је хала скоро реновирана, овим „лепотанима“ је потребна посебна пажња и нега, ма где било њихово будуће пребивалиште.

Врхника, Ролс Ројс, Фантом 5

Позната још у средњем веку, Постојнска јама представља праву туристичку атракцију Словеније. Годишње је посети око милион туриста. Дуга је 20.570 метара, а температура у њој је између 8ºC и 10ºC и њену лепоту је тешко речима описати, она се једноставно мора видети. Цео тај доживљај употпунио је жути возић из кога смо посматрали унутрашњост пећине. Мноштво сталагмита и сталактита различитих величина, допринео је да овај нестварни доживљај заувек запамтимо.

Постојнска јама

Бисери Истре, Порторожа и Пирана жењно су нас ишчекивали.
Реч Порторож потиче од италијанске речи portorose што значи лука живота.Познат још из 13. века, овај градић данас представља право монденско летовалиште. Шетајући по риви, уживали смо у опојном мирису и миловању мора и сунчевих зрака.

Порторож

Кажу да је Пиран један од најлепших градова северног Јадрана, а сада смо се и лично уверили у то. Овај драгуљ венецијанско-готске архитектуре има стари део града, који је најочуванији у овом делу Медитерана. Низ тргова, цркава, палата и фасада јаких боја је оно по чему ћемо памтити ово ушушкано истарско месташце.

Пиран

Вечерња шетња је била резервисана за Шкофја Локу. Она се налази у подножју алпског планинског масива, испод планине Шкофјелошко Хрибовје и настала је у 10. веку, а о историји овог места слушали смо на дивном мосту и уживали у занимљивим причама нашег водича.

Дан 3.

Дан повратка био је предвиђен за посету нашем домаћину гимназији у Крању.
Гимназија се налази у новом пословном делу Крања у Корошкој цести. Основана је 10.08.1810. године. Западно од ње налази се Словенски трг, а јужно наш хотел „Креина“. Она располаже са 33 учионице, три сале за физичко, једном салом за конференције.Школу похађа 1012ученика, који су разврстани у 34 разреда. Наши ђаци су били подељени у две групе. Прва је уживала у модерим уционицама гимназије, а друга у посети библиотеци, која поседује импресиван број књижевних дела. Посебан утисак на нас су оставиле нове технологије, са којима се овде први пут сусрећемо.У библиотеци се налазе: просторије за приказивање филмова, кутак за најмлађе са креативним радионицама, просторије за предавања, као и посебне столице које нам уз помоћ специјалних звучника нуде различите податке, не узнемиравајучи околину. Срдачност и гостољубивост смо уочили на сваком кораку и преостаје нам само да наше домаћине угостимо на исти начин, када дођу у Београд.

Крањ

Иако најмања европска претоница, Љубљана се може похвалити историјом, традицијом, културом и уметношћу. Налази се у централном делу Словеније, у љубљанској котлини између Алпа и Јадранског мора, на реци Љубљаници, приближно 10 км од ушћа у Саву.Симбол града је Љубљански змај. Обишли смо и Тромостовје, сет три моста на Прешерновом тргу у центру Љубљане, од којих су два намењена пешацима, а један возилима. За овај град кажу да има зелену душу и високи степен свести о заштити околине.
Са обиласком Љубљане, завршило се и наше кратко, али занимљиво путовање. Велику захвалност за ове дивне дане, дугујемо и нашим професорима и водичима.
До неког новог путовања, опростићемо се стиховима Франца Прешерна, који представљају националну химну Словеније:

„Нек живе сви народи
Што дочекати желе дан
Да свуд, куд сунце ходи,
рат је међ' људима окончан,
тад уз праг
неће враг
него пријатељ бити!“

Миливојевић Елена 1-2

„Гимназија формира интелигенцију и карактер, можда више, снажније, и у неким правцима дубље,
него универзитет;
она је од великог утицаја на дух и моралну вредност будућих интелектуалних нараштаја.
Поред универзитета, од ње највише зависи каква ће се морална и духовна атмосфера развити у држави, какав ће тим добити њена цивилизација, и напослетку да ли ће се успоравати или ометати развијање великих личности, у којима се до највећег степена изражавају особине једног народа.“
- Јован Цвијић

Слика школе
Свети Сава
Панел за запослене Гимназија „Свети Сава” © 2017. Сва права задржана. Израда веб сајта Веб секција школе