Огласна табла (обавештења, испити...)
ОБАВЕШТЕЊЕ - ОТКАЗАНИ часови италијанског језика за ученике других гимназија и угоститељско-туристичке школе
ОБАВЕШТЕЊЕ за ученике других гимназија и Туристичко-угоститељске школе који ће похађати италијански језик у нашој школи
Одлука о утврђивању висине школарине за ванредне ученике у школској 2023/24 години
Кориговани рапоред ванредних испита у септембарско-октобарском испитнм року!
Оглас о давању у закуп школског простора
Прикажи све...
Корисни линкови
|
Лингвистичка секција
Наука о језику заступљена је у основним цртама у плановима и програмима за предмет српски језик и књижевност. Ученици су до сада углавном везивали појам језика за граматичке категорије и језичке нивое, а лингвистичка секција покушава да прошири дефиницију језика и укаже на различите лингвистичке дисциплине, уз снажне међупредметне компетенције са филозофијом, рачунарством и информатиком, страним језицима и историјом.
Друштво младих лингвиста биће оријентир у истраживању, али акценат ће бити стављен на примењену лингвистику и формирање тима за лингвистичку олимпијаду. Ученици ће израдити неколико краћих научних радова како би стекли основна знања из технике и методологије научног рада. Свој рад и дискусије представиће на веб страници секције у оквиру званичног сајта школе.
Циљеви:
1. припремити ученике за такмичење из српског језика и језичке културе
2. пратити занимљивости из лингвистике у часопису „Свет речи“ и на интернету
3. овладавање методологијом кратког научног рада из примењене лингвистике
4. неговати културу усменог и писменог изражавања
5. заинтересовати ученике за лингвистичку олимпијаду и специфичан начин усвајања страног језика
Задаци:
1. припреме за такмичења из српског језика и језичке културе
2. анализа одабраних чланака из часописа и са интернета и њихова презентација
3. упознавање са техникама и методологијом израде научног рада
4. презентације најчешћих језичких грешака и правописних недоумица
5. припремити ученике за лингвистичку олимпијаду
Исходи:
1. пласман на републичко такмичење из српског језика и језичке културе
2. израда занимљивих кратких радова из примењене лингвистике
3. примери краћих научних радова
4. израда речника најчешћих језичких/правописних грешака
5. формирање тима за лингвистичку олимпијаду и учешће на њој
План рада по месецима:
Септембар и октобар
1. Формирање секције
2. Договор о раду и разговор на тему: Правописна недоумица: Мајка Југовића или мајка Југовића
3. Лингвистичке дисциплине; циљеви лингвистичке олимпијаде; правци у лингвистици кроз историју
Новембар
1. Медијска писменост: Облици новинарског изражавања/ Ноам Чомски и његово учење
2. Анализа дискурза: Језичка и стилска анализа новокомпоноване народне песме
3. Неакцентоване речи
4. Појам морфеме
Децембар и јануар
1. Врсте речи и категорије речи
2. Анализа дискурза: Језичка и стилска анализа реп песме
3. Глаголи и глаголски облици
4. Тестови (примена знања из фонетике и морфологије)

Фебруар
1. Основни принципи творбе речи
2. Састав лексике српског језика (Рад на тему: Називи младунаца/биљака)
3. Појам и врсте синтагми
4. Типови задатака за лингвистичку олимпијаду
Март
1. Реченице по саставу
2. Конгруенција
3. Значења падежа и значења глаголских облика у одабраним књижевним делима
4. Тестови (примена знања из лексикологије и синтаксе)
Април
1. Тестови (примена знања из синтаксе реченице)
Мај/јун
1. Српски језички корпус
2. Тестови (примена знања из синтаксе глаголских облика)
3. Анализа језичких и правописних грешака у писменим задацима
4. Анализа рада секције
|
„Гимназија формира интелигенцију и карактер, можда више, снажније, и у неким правцима дубље, него универзитет; она је од великог утицаја на дух и моралну вредност будућих интелектуалних нараштаја.
Поред универзитета, од ње највише зависи каква ће се морална и духовна атмосфера развити у држави,
какав ће тим добити њена цивилизација, и напослетку да ли ће се успоравати или ометати развијање великих личности,
у којима се до највећег степена изражавају особине једног народа.“
- Јован Цвијић

|
|