Огласна табла (обавештења, испити...)
Кориговани план акривности за матуранте (кориговани термини пријаве матурског испита)
ОБАВЕШТЕЊЕ - полагање разредног испита из италијанског језика за (ванредне и редвне) ученике првог, другог и трећег разреда других гимназија и угоститељско-туристичке школе
Пријава ванредних и допунских испита за јунски испитни рок школске 2022_23. године
Обавештење о промени датума полагања испита из италијанског језика
ОБАВЕШТЕЊЕ - пријава и полагање разредног испита из италијанског језика за редовне и ванредне ученике четвртих разреда других гимназија и угоститељско-туристичке школе
Прикажи све...
Корисни линкови
|
Физичка секција

Пројекат: ИЗРАДА ФУНКЦИОНАЛНИХ МОДЕЛА НАСТАВНИХ СРЕДСТАВА
Пројекат садржи следеће целине:
-теоријска припрема примене наставног средства (модела) у настави физике
-израда наставног средства (модела)
-одређивање техничких карактеристика наставног средства (модела) и калибрација
-израда паноа и web презентацију
-јавну презентацију
|
|
Идеја пројекта је да ученици практично примене знање из физике на начин који је једноставан и лако проверљив. Овим пројектом се ученици подстичу да креативно мисле, сами пронађу најбоље решење и међусобно оцењују и такмиче.
ЦИЉ ПРОЈЕКТА
Циљ појекта је да ученици на креативан и интересантан начин примене физику. Од теоријских основа стечених у току редовне наставе и понуђених идеја моћи ће и сами да схвате и примене знања у конструисању наставног средства (модела) (на пример: Атвудова машина, Обербеков точак, „мртва петља“, ваздушно Сегнерово коло, Колбеова електростатичка мрежица, апарат за демонстрацију Ленцовог правила, Хладнијеве плоче, ... итд.). Да уоче комплексност процеса размишљања и креативности, и да на занимљив начин уче физику. Да самосталном израдом модела буду суочени са разним техничким проблемима које ће сами отклонити.
УЧЕСНИЦИ И НАЧИН РЕАЛИЗАЦИЈЕ ПРОЈЕКТА
У изради овог пројекта би били укључени ученици првог разреда, другог и трећег. На пројекту треба да ради најмање десет ученика. О самом пројекту и начину укључивања ученици би били обавештени од стране свог предметног професора. За реализацију пројекта са ученицима задужен је професор физике Саша Богдановић.

ПЛАН ПРОЈЕКТА
Пројекат треба да буде реализован у периоду од октобра до маја. За реализацију пројекта би био коришћен Кабинет физике.
Октобар: информисање и мотивисање ученика за пројекат и одлучивање ко ће правити које наставно средство (модел).
Новембар: упознавање ученика са теоријским принципима и давање уводних идеја за реализацију идеје.
Децембар: рад са ученицима на отклањању евентуалних проблема у разумевању и изради модела.
Јануар и фебруар: ученици завршавају своје моделе.
Март: ученици у току месец дана баждаре, проверавају, мере и изводе одговарајуће демонстрационе огледе, где би уочили и отклонили неке од недостатака насталих приликом израде својих наставних средстава (модела)
Април: ученици праве пано који ће бити постављен у холу Школе. Пано садржи објашњење процеса израде, примену, техничке карактеристике и теоријско објашњење модела.
Мај: ученици презентују пројекат у оквиру „Дана отворених врата Школе“ и праве презентацију на web страни школе у сарадњи са Информатичком секцијом.
ИСХОДИ
Овим пројектом ученици би практично применили знања из физике предвиђена планом и програмом првог, другог и трећег разреда, упознали би се са проблемима израде наставних средстава (модела), као и суочили са проблемима примене знања у пракси (уочили би комплексност израде и однос теорија – примена). Ученици би имали велику самосталност и имају прилику да покажу креативност у раду.
|
„Гимназија формира интелигенцију и карактер, можда више, снажније, и у неким правцима дубље, него универзитет; она је од великог утицаја на дух и моралну вредност будућих интелектуалних нараштаја.
Поред универзитета, од ње највише зависи каква ће се морална и духовна атмосфера развити у држави,
какав ће тим добити њена цивилизација, и напослетку да ли ће се успоравати или ометати развијање великих личности,
у којима се до највећег степена изражавају особине једног народа.“
- Јован Цвијић

|
|