Огласна табла (обавештења, испити...)


Пријава испита за ванредне ученике август 2017

Издавање дупликата јавних исправа

Распоред полагања разредних испита у јунском испитном року школске 2017.године

Допуњен распоред припремне наставе за полагање поправних испита

Распоред припремне наставе за полагање разредних испита

Прикажи све...

БМК


Корисни линкови








ПРОЈЕКАТ БОНТОН (ЛЕПО ПОНАШАЊЕ)



– Пројекат за часове одељењске заједнице –


Током векова људи на свим континентима и у свим цивилизацијама стварали су обичаје и навике који су од појединаца захтевали одређени начин понашања и уклапања у живот заједнице. Тако су се развијала правила о лепом и пристојном понашању.



Створена правила и обичаји преносили су се под утицајем васпитања у породици, као и под утицајем друштвене средине, са генерације на генерацију, развијала су се и допуњавала, а и мењала када су се мењала друштвена уређења и односи међу људима.

Данас су нам неки обичаји и правила о лепом понашању смешни, па чак и бесмислени, али они су део културне историје појединих народа и дају нам слику начина живота у давним временима. Ипак, остало је много тога што је и данас уобичајено у понашању према другим људима и нека правила одувек и заувек остају на снази: “Не чини другима оно што не би желео да други учине теби и понашај се онако како желиш да се други понашају према теби“.

Реч бонтон је француског порекла и дословно преведено значи „добар тон“. Бонтон означава правила лепог и пристојног понашања у свим ситуацијама свакодневног живота, смернице пристојног и учтивог понашања увек и свуда, било да смо у друштву или сами.

Лепо понашање говори о нивоу нечије културе, али је данас помало заборављено и запостављено. Иако су данас правила лепог понашања посредством литературе, штампе, интернета, филма... доступна свима, нажалост, многи се оглушују о пристојност и манире. Окупирани собом ослепели смо за другог. Гурамо се, сударамо, галамимо, псујемо, оговарамо, понижавамо, бахатимо, исмевамо, игноришемо, не слушамо, не уважавамо... Речи попут „добар дан, извините, молим, хвала...“, бришу се полако из наших речника. Бледи основна култура, комуникација, осетљивост и пријемчивост за потребе других и спремност да помогнемо. Не старамо се о сопственом угледу, нити водимо рачуна о угледу других.


Лепо понашање има сврху да нам омогући да се прикладно понашамо и опходимо, што доприноси томе да се пријатно осећамо у друштву и да наше друштво буде пријатно другима. Непристојност вређа и узнемирује, а правила бонтона, ако би преовладала у друштву, постала би најмоћнија заштита од неотесаности, примитивизма и вулгарности.
Да би се то постигло, потребно је подићи људску свест на виши ниво и запамтити да су наше понашање и држање најрепрезентативније слике које шаљемо свету о себи. Основе бонтона стичу се у породици, а усавршавају у школи и у контакту са другим људима. Оно што нам данас нуде васпитно образовне и друге друштвене установе и средства јавног информисања не постиже жељене ефекте.
Рахабилитовање основних норми лепог понашања води хармоничнијим међуљудским односима. Наравно, не треба претеривати, јер превише строга правила гуше, али границе пристојности треба да се знају. Јер, правила лепог понашања почивају на искрености, љубазности, праведности, толеранцији и добронамерности, а њихова сврха није да нас окују, већ да нас ослободе од простаклука, простоте, неучтивости, бахатости...
Са овим циљему у школи смо ове године планирали пројекат Бонтон.

ЦИЉ ПРОЈЕКТА:
1. Основни циљ пројекта је да се код ученика развије свест о смислу и важности лепог понашања у свакодневним животним ситуацијама и у свим видовима међуљудских односа. Подсећањем и учењем основних правила лепог понашања на занимљив и њима прихватљив начин ученици, осим опште културе, развијају свест о себи и другима, осетљивост за потребе и осећања других.
2. Циљ пројекта је да се ученици упознају са правилима бонтона – лепог понашања и да усвајањем ових правила стекну увид о начинима на које можемо да створимо лепшу, човечнију, топлију, љубазнију и срдачнију атмосферу у међусобном опхођењу и заједничком животу,
3. Циљ пројекта је и да се сви ученици школе ангажују и на неки начин обухвате пројектом, тако што би неки били задужени да пишу сценарио, неки глуме, неки праве сценографију, неки гледају и коментаришу, неки су статисти... Реализација пројекта укључила би и све школске секције, као и наставнике који их воде.
4. Циљ је да се о лепом понашању говори у свим уметничким формама као што су скеч, афоризам, глума, цртеж, карикатура, музика, песма... У периоду реализације пројекта цела школа била би у знаку бонтона, у смислу да би панои у ходницима школе, двориште и степениште било обележено у духу бонтона, било карикатуром, афоризмом, цртежом или стихом...
Овај пројекат замишљен је као прилика да кроз дружење и међусобну сарадњу ученици што више развију и искажу свој креативни потенцијал.

ОПИС ПРОЈЕКТА:
Пројекат је осмишљен да се реализује кроз све облике уметничког и духовног израза. Ученици у сарадњи са одељенским старешинама, наставницима српског језика, као и наставницима који воде секције осмишљавају начине на које је могуће приказати правила лепог понашања. Програм обухвата извођење скечева, глуму, афоризам, цртеж, карикатуру, песму, музику, рецитацију... ученици креирају и реализују на часовима одељенске заједнице. Реализација скечева може да се одвија у учионици на часовима одељенске заједнице, на ходнику за време одмора у зимским месецима у школи или напољу, у дворишту кад је лепо време.) Ученици сами осмишљавају сцену, сценарио и бирају улоге. Подршка ученицима је одељенски старешина и руководиоци драмске секције (или сваком одељењу професор српског) али и руководиоци свих других секција који треба заједно са ученицима да осмисле како да се кроз начин рада специфичан за њихову секцију представе правила лепог понашања (нпр. новинарска секција може да бонтон прикаже кроз форму интервјуа, а ученици би смишљали текст, саговорнике, сценографију..., историјска секција може да оживи обичаје и правила лепог понашања древних народа..., географска секција може да нам представи разлике у обичајима и оном што се сматра лепим понашањем на различитим континентима...)
После сваког изведеног дела програма потребно је кометарисати са целим одељењем, шта су научили, шта је прихватљиво, а шта није лепо понашање и зашто је тако. Скечеви треба да буду кратки, ситуациони, добро поентирани, духовити или саркастични. Битно је да порука буде снажна и експлицитна.

ТЕМЕ КОЈЕ СЕ ОБРАЂУЈУ:
Теме за обраду биће усклађене са узрастом, премда је већина тема прикладна и поучна за све узрасте. Предвиђено је да се у сваком разреду обради 3 теме, по једна у тромесечју.
1. Бонтон на улици – сви разреди,
2. Бонтон у школи (поздрављање, понашање у дворишту, на степеницама, на вратима ... ) - сви разреди,
3. Бонтон у коришћењу мобилног телефона – сви разреди,
4. Интернет Бонтон (ословљавање, представљање, писање – велика, мала слова.... понашање на друштвеним мрежама) – сви разреди
5. Хвала, опростите, молим, изволите – заборављене речи – сви разреди
6. Бонтон у позоришту – трећи и четврти разред
7. Бонтон у ресторану – четврти разред
8. Каваљерство – заборављено или ... - трећи и четврти разред
9. Бонтон у облачењу... – сви разреди
10. Бонтон у аутобусу... – сви разреди
11. Бонтон са девојком, дечком... – први и други разред
12. Примери поздрављања у свету.... – први и други разред
Списак тема за извођење није коначан. Ученицима и наставницима оставља се слобода да предлажу теме које сматрају важним, интересантним , инспиративним и корисним за обраду.




„Гимназија формира интелигенцију и карактер, можда више, снажније, и у неким правцима дубље,
него универзитет;
она је од великог утицаја на дух и моралну вредност будућих интелектуалних нараштаја.
Поред универзитета, од ње највише зависи каква ће се морална и духовна атмосфера развити у држави, какав ће тим добити њена цивилизација, и напослетку да ли ће се успоравати или ометати развијање великих личности, у којима се до највећег степена изражавају особине једног народа.“
- Јован Цвијић

Слика школе
Свети Сава
Панел за запослене Гимназија „Свети Сава” © 2017. Сва права задржана. Израда веб сајта Веб секција школе